ファッションアイテムとしてはもちろん、プロのための道具(ツール)や旅の相棒など、私たちの暮らしにおいて、最も身近なツールのひとつであるバッグ。MASTER PLAN の大谷 拓三(Takuzo Ohtani)をディレクターに迎えて展開する「Blanck(ブランク)」は、バッグの持つプリミティブ(根源的)な魅力を削り出します。ファッションを背景とする大谷自身の経験値によって余分な要素を削り落とし、良い部分だけを残すことで「バッグのアイコン(原型)」をあぶり出していきます。

ブランド名の「Blanck」は「Black(黒 / 影)」と「Blank(白 / 空白)」を掛け合わせた造語です。ストリートとモード、ビジネスシーンを自由に行き来するスタイルを目指し、モノトーンを軸とした男らしい世界観を構築します。

「自転車」「車」「旅行」「ビジネス」などユーザー自身のライフスタイルを背景に、JAPAN Made の ”モノヅクリ” をディティールに落とし込むことで独自のスタイルを確立する「Blanck」は、シーズンごとに新しい提案を続けていきます。

大谷 拓三

2003 :  (有)クークス
NUMBER(N)INE
アトリエ統括マネージャー就任

2010 :  (株)サザビーリーグ
RONHERMAN
メンズデザイナー就任

2016 :  MASTER PLAN を設立

The bag is used as a professional tool, a partner in travel as well as a fashion item, etc. so is one of the most familiar tools in our life. Takuzo Ohtani of MASTER PLAN came in as a director, and we launched "Blanck". It forms primitive appeals of the bag.

By the experience of Otani with the background in fashoin field, extra elements are cut out, only good parts remain,then "Bag's Icon (original form)" clears up.Brand name "Blanck" is a coined word from "Black" and "Blank". We aim for a style moving in and out freely between Street,Mode and Business scene, and create the masculine world view with monotone as its axis.

"Blanck" brings in JAPAN Made "craftsmanship" to details, reflecting user's lifestyle such as "Bicycle", "Car", "Travel", "Business", etc. and establishes its unique style. We will continue to deliver new proposals every season.

Takuzo Ohtani

2003 :  Kooks
NUMBER(N)INE
Atelier General Manager

2010 :  SAZABY LEAGUE, Ltd.
RONHERMAN
Men's Designer

2016 :  Established MASTER PLAN